Teknolojinin gelişmesiyle beraber dünya ticaretinin küresel bir boyut kazanması, rekabetin yükselmesi, uluslararası, ulusal ve yerel gıda işletmelerinin sayısının her geçen gün çoğalması, pazara sunulan ürünlerin çeşitliliğin artması gibi hususlar, perakende sektörünün yapısını değiştirmiştir. Bu değişime rağmen gıda sektörlerindeki satış hacmi düşmemiş, uyguladıkları stratejiler sayesinde çevreye uyum sağlamaya devam etmişlerdir.
Gıda sektöründe yaşanan hızlı büyüme, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de rekabetin yoğunlaşmasına neden olmuştur. Özellikle pandemi ile birlikte e-ticaretin yaygınlaşması, rekabette üstünlük sağlama çabalarına neden olmuştur.
Perakende Gıda Sektörü
Tüketicilere farklı çeşitlilikte ürün ve hizmet sunan perakende sektöründe büyük bir yere sahip olan gıda perakendeciliği, ülkenin ekonomisini artma konusunda büyük bir güce sahiptir. Yüzyıllardır var olan ve var olmaya devam eden temel ihtiyaç ürünlerinin, çeşitli aşamalardan geçerek, tüketicilerin ihtiyacını giderecek yöntemlerde sunulmaktadır. Dijitalleşme işe beraber yenilikçi, pratik, sağlıklı, sürdürebilir, organik ve çevre dostu ürünlerle, perakende sektöründe büyük bir rekabet ortamı oluşmuştur. Dijitalleşme ile birlikte gıda perakende sektörü; müşterilerin ihtiyaç ve arzularından, değişen satın alma davranış ve yaşam şekillerinden çok fazla etkilenen bir sektör olmuştur. Bu değişimlerle beraber çeşitli platformlar doğmuş ve rekabet hızla artmıştır.
Dijitalleşme Perakende Gıda Sektörünü Nasıl Etkiliyor?
Her sektörde olduğu gibi perakende gıda sektöründe de dijital adımlar her geçen gün artmaktadır. Çünkü piyasada seçeneklerin artması tüketicilerin beğenisini ve beklentisini sürekli değiştirmektedir. Müşterilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılayan yeni teknolojiler sayesinde yeni oyuncular, gıda sektöründeki geleneksel durumu değiştirdi.
Tüketicilerin dijital ortama olan taleplerinin artması, geleneksel markaların etkisini de azaltmaya başlamıştır. Firmaların marka değerlerini kaybetmesini önlemek adına elektronik ortamda ve sosyal ağlarda nelerin yapıldığı veya ne yönde ilerlendiği konusunda fikir sahibi olunmalıdır. Teknolojik gelişmelerle beraber ne yönde ilerleme olduğu öngörülerek o alana yatırım yapmak gerekiyor. Dijitalleşme; pazarlama çalışmalarında etkinliğin çoğaltılması ve buna ek olarak müşteri beklentilerinin karşılanması hususunda operasyonel verimliliği iyileştirilerek, tüm giderlerin kontrol altına alınmasına destek olacaktır.
Dijitalleşmenin Perakende Gıda Sektörüne Yararları
Dijitalleşme sayesinde mümkün olan en fazla sayıda müşteri ile iletişime geçilebiliyor. Mobil teknolojiler, e- ticaret ve konum bazlı verilen hizmetler, çeşitli pazarlama modellerini etkileyecek bir etkileşim kurma olanağı sağlamıştır. Gıda, yiyecek, içecek ve ambalajlı tüketici ürünleri üretenler, bu dijitalleşme sayesinde teşhirler, promosyonlar ve kampanyalar konusunda perakendecilerin uyguladıkları sisteme bağımlı kalmayacaklardır. Üreticiler, müşterilerinin kendi ürünleriyle ne şekilde temas kurduğu ve nasıl kurduğunu görebilecektir.
Dijitalleşme, geçmiş zamanlarda üzerinde durulmayan veriler ile günümüzde büyük fırsatlar sağlayarak, gıda sektöründeki firmaların üretim ve operasyonları açısından yeni bilgiler edinmelerine yardımcı oluyor. Gıda üretim alanında doğru teknolojilerin kullanılması ve yenilikleri analiz ederek hayata geçirilebilecek donanıma sahip insanlara yatırım yapılması, firmaların daha az kaynakla daha fazla üretim yapmasına olanak sağlayabiliyor.
Related Posts
Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algısı
Sosyal medya kişilerin hem bilgilerini hem de tecrübelerini paylaştığı son...
Dijital Dönüşüm Hizmeti Nedir?
Dijital dönüşüm; herhangi bir iş formunu değiştirip yeni gelir kaynağına...