Dijital, analog kavramının karşıtıdır. Verilerin ekrana elektronik biçimde yansımasını ifade etmektedir. İnternetin gelişmesi paralelinde, dijital platformların yaygınlaşması ile birlikte hayatımızın adeta merkezinde yer almıştır. Dijital çağla beraber tüm sektörlerde ciddi bir dönüşümün gerçekleştiği açıktır. Dijital dönüşüm olarak ifade edilen bu değişim süreci, dijital yayıncılık kavramını da beraberinde getirmiştir.
Dijital çağda sektörel bazda yatırımlar hızla artmaktadır. Stratejik işlerin ağırlık kazandığı, iş yükü artsa da insan gücünün azaldığı, yönetim işlerinin kolaylaştığı dijital çağda akıllıca yapılan yatırımlar oldukça dikkat çekmeye başlamıştır.
Dijital çağın popüler sektörlerinden biri de yayıncılık sektörüdür. Dijital yayıncılık nedir? Dijital yayıncılığa nasıl yatırım yapılabilir? Dijital yayıncılık platformu kurmak karlı mıdır? soruları özellikle bireysel yatırımcıların araştırdığı konular durumundadır.
Dijital Yayın ve Dijital Yayıncılık Ne Demektir?
Dijital kanallar üzerinden gerçekleştirilen yayın türüne dijital yayın denir. Dijital yayıncılık ise görsel veya metin içeren her tür yayının dijital ortamlara taşındığı veya sadece dijital ortamlardan sunulduğu br yayıncılıktır. Dijital yayınlar nelerdir sorusuna yanıt verilerek konu somutlaştırılabilir. Dijital kanallar üzerinden yayınlanan:
- Gazete,
- Dergi,
- Kitap,
- Broşür,
- Katalog,
- Her tür mesleki doküman birer dijital yayındır.
Dijital Yayıncılığın Önemi ve Faydaları
Dijital yayıncılık, giderek popüler bir hale gelmiştir. Öyle ki günümüzde kitap okuma gibi faaliyetler de dijital bir kültür yaratmış durumdadır. Kitaplarını dijital ortamlarda yazarak tanıtan ve popüler olan, dijital platformlar kanalıyla çok sayıda takipçi kazanan yazarlar vardır.
Dijital yayın kavramı kendi içinde bir kültür yaratmaya başlamıştır. Giderek popülerlik kazanmasında dijital yayıncılığın yararları rol oynamıştır. Dijital yayıncılık neden önemlidir?, elektronik yayıncılığın avantajları nelerdir? gibi soruları da yatırımcılar araştırmaktadır.
- Dijital yayın yoluyla daha fazla hedef kitleye ya da okura ulaşmak mümkündür,
- Dijital yayıncılık maliyeti basılı yayın ile kıyaslandığında düşüktür.
- Dijital yayında, yayın içeriğinde rahatlıkla düzenlemeler yapılabilmektedir. Bunun da birçok avantajı vardır.
- Dijital yayıncılıkta okurların ya da hedef kitlenin yayın sahibi veya yayınevi ile dijital kanallardan etkileşimi daha güçlüdür.
- Dijital yayınların yeni sayılarında kullanıcıların kısa ve hızlı biçimde haberdar edilmesi, belirli bir hedef kitlenin tutunmasında etkili olmaktadır.
- Yayınevleri için çevrimiçi baskılar, okurlarda prestij etkisi yaratmaktadır.
Dijital Yayıncılık Platformları
Dijital yayıncılığın popülerliği, e-yayın okumayı sevenler için geliştirilen cihazların üretimi le birlikte ivme kazanmıştır. Ayrıca bazı durumlar, yayıncılık sektörü yatırımcılarının analog yayıncılıktan dijital yayıncılığa geçişte etkili olmaktadır:
Dijital pazarlamanın tüm departmanları ile işbirliği içinde geliştirilmesi, firmaların e-ticaret hedeflerinde başarının sırrı olmuş durumdadır. E-ticaret gelirleri nasıl arttırılır, e-ticaret üzerinden para kazanılır mı gibi sorular sormadan önce dijital pazarlama iyi öğrenilmelidir. E-ticaretin hizmet alıcısı ile buluşturulduğu platformlara göre iki çeşit e-ticaretten bahsedilmektedir:
- kağıt fiyatlarının yüksekliği,
- geleneksel basım ve matbaa işlerinde maliyetin giderek yüksek olması,
- e-yayın okullarının çoğalmasıyla beraber geleneksel yayınevlerinin önemli ölçüde abone kaybının olması.
Günümüzde dijital bir nesilden bahsedilmektedir. Eğitimde dahi dijital kanallardan beslenen bir nesil, e-kitap okuma, yayınları çevrimiçi olarak takip etme konusuna da ilgilidir. Bu nedenle yayıncılık şirketlerinin dijital dönüşüm modeli içinde elektironik platformlardan ve pazarlama sistemlerinden faydalanması kaçınılmaz bir hal almıştır.
Dijital yayıncılığın gerçekleştirildiği çevrimiçi platformlar dijital yayıncılık platformlarıdır. Dijital yayın hangi kanallardan okurlara ulaştırılır. Dijital yayıncılık kanalları nelerdir?
Dijital yayıncılık platformları, çok çeşitlidir. Uygulamalar ve web siteleri Dolarak karşımıza çıkabilmektedir. Bu platformlar, yayımcılar kadar yazarlar tarafından da üretim için kullanılmaktadır.
- Dijital okuma platformları kanalıyla kişiler e-gazete, e-dergi, e-kitap indirerek okuyabilmektedirler.
- Dijital yayıncılık platformlarından bazılarında da yazarlar, çevrimiçi biçimde roman gibi türlerde kitaplarını rutin olarak yayımlamakta ve bölüm halinde okurlarının ilgisine sunmaktadırlar.
- Dijital gazeteler de günümüzün popüler elektronik yayıncılık platformlarıdır.
- E-kitap yayıncılığı yapılan web siteleri de giderek yaygınlaşmaktadır.
- Elektronik yayımcılık denildiğinde pazarın rekabet halindeki en önemli dört platformu ise Amazon, Google Books, Apple Books ve Kobo’dur.
Related Posts
E-Ticarette Metaverse Dönemi
E-Ticarette Metaverse Dönemi Bu yazımızda E-Ticarette...
Futbol Menajerliği ve Spor Yatırımları
Futbol menajerleri, bir kulüp ile futbolcu arasında imzalanmış olan...