Bu yazımızda E-Ticarette Metaverse Dönemi konusunu ele alacağız. Metaverse evreni, geleceğin dijital yaşamı olarak nitelendirilmektedir. Gerçek dünyanın bir nevi iz düşümü gibi görülen metaverse evreni, dünyanın sanal ortama yansıtılması gibi ifadelerle anlatılmaktadır. Evreni tanımlarken, kafe ortamında buluşan insanlardan birinin diğerine, kahvesini yudumlarken beğendiği bir ceketten söz etmesinden sonra ortama o ceket modelinin çıkması gibi nitelendirilmeler de yapılmaktadır. Dijital görsellerin etrafta süzüldüğü ve arkadaşları ile beraber insanların kendi zevk ve stiline uygun olanı tercih noktasında seçimlerde bulunacağı ortamın kendisi olarak metaverse evreninden bahsedilmektedir.
Metaverse Dijitallerinin Elektronik Ticarete Yardım Katkısı
Metaverse evreninde yardımcı rolüne sahip sistem paydaşları, beğeni özelliklerini bildiğinden ötürü istenilen seçim konusunda yardımda dahi buluna bileceklerdir. İnsanlar adına seçim yapabilecek özellikteki robotlar, arkadaşa erişim izni verilmesi ile de beğenilen ceketin takdimi gibi fırsatlar da sunmaktadır. Özellikler ve sunulan yardımla da ceketim özelliklerini değiştirme ve iyileştirme gibi değerlendirmeler de yapılabilmektedir.
Evren içerinde atılacak bir adım yahut ta işaret edilecek bir hareketle, beğenilen özellikleri içeren eşyaların alınması fırsatı da verilmektedir. Satın alma işlemini tamamlamadan evvel de, sitemde yer alan hologram özellikli avatarların üstünde denemek sureti ile ürünü bizzat görme ve deneyimleme imkanı da oluşmaktadır. Ürünün bir nevi NFT sürümü dahi alınabilmektedir. Ödeme seçeneği sonrasında denenen ve beğenilen ürün, bir hafta gibi bir zaman diliminde adrese kargolanmaktadır.
Arkadaş ortamında bulunan kafeden ayrılmak için de evrenin fiziksel olarak takdim ettiği gözlüğe vedalaşma sonrası dokunarak ortamdan gerçek dünyaya dönüş yapılabilmektedir. Gerçekleşen metaverse evrenindeki bu elektronik ticaret, insanlar evlerindeki koltukta iken hayata geçirilmektedir. Oysa arkadaşlar ile kafe ortamında buluşulup alış veriş yapılmıştır.
Sanal gerçekliğin imkanları ile mağazaya dahi uğramadan elektronik ticaret gerçekleştirilmektedir.
İnternet Dünyasının Üç Boyutlu Sürümü
Metaverse evreni, gerçek dünyanın internet ortamında üç boyutlu bir sürümü şeklinde kullanılmaya başlanan platformun adıdır. Bu gelişme;
I. bulut teknolojisi,
II. 3D modelleme,
III. oyun tasarımı,
IV. bulut haritalama gibi elektronik cihazlar etrafında şekillenen ve anlam kazanan teknolojilere katkı sağlamaktadır. Fiziksel dünyanın sağladığı fırsatlardan çok daha ötesini sağladığı iddia edilmektedir. eskiyen internet servis sağlayıcıları yahut ta gerçek dünyanın aktiviteleri ile örtüşmekte olan özel kümeler oluşturulabilmektedir. Evren içerisinde üç zamanlı boyutlarda bilgisayar grafikleri geliştirilmiştir. Bunlar da kişiselleştirilen avatarların gelişmesine katkı sunmaktadır. Hedef merkezli kişiselleşen sosyal etkileşim ve iletişimlerin sağlanması başlamaktadır. Ekonomik bağlamda kurulan sistemle bağlantı sayesinde, dijital ortamda alış veriş yapılabilmektedir.
Dünya üstünde varlıklarını sürdüren bütün firmalar, evrenin sağladığı fırsatlara kanalize olmaya başlamış durumdadır. Yatırımları artıran firmalar, sanal gerçeklik üstüne yoğunlaşmaya başlamaktadır. Dijital ortamın ekonomik yüzü olmaya aday metaverse evreni, mağazaların dijital versiyonlarını da içerisinde barındırmaya başlamaktadır. 2026 senesine gelindiği zaman, sanal gerçeklik ile global artırılmış endüstri üstündeki senelik büyüme oranı yüzde elli dördü geçecek konuma yükselmektedir.
Related Posts
Dijital Pazarlamanın Sağlık Turizmine Etkisi
Dijital Pazarlamanın Sağlık Turizmine Etkisi Medikal turizm...
Kripto Para Birimlerinin Ticarete Akışı
Kripto Para Birimlerinin Ticarete Akışı Bu yazımızda Kripto...