Sağlık turizmi alanında sosyal medya araçları nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya sadece insanların bir araya geldiği ve tanıştığı bir platform değildir. Günümüzde karmaşık bir yapıya sahip, gelişmiş platformlar halini almış durumdadır. Sosyal medyanın bir sosyalleşme aracının yanında adeta bir ticaret zemini olduğu da söylenebilir. Bunun sonucunda da pazarlama stratejileri içinde sosyal medya sunumu önem kazanmıştır.
Sosyal medya kanallarıyla işletmeler müşteri potansiyellerini geliştirmekte, kişiler mal ya da hizmetlerini kolaylıkla tanıtabilmektedir. Bu derece önemli bir pazarlama aracı haline gelen sosyal medya platformları sağlık turizm işletmecileri için de önem kazanmıştır. Bu noktada sağlık turizmi yatırımcıları ve uzmanlar; sağlık turizmi alanında sosyal medya araçları nasıl kullanılmalı sorusunu sormaktadırlar.
Sağlık turizminde sosyal medya nasıl kullanılır?
Sosyal medya platformları, sağlık turizmi için bir marka algısı oluşturmada önemlidir. Hastalar ve hasta yakınları, konu sağlık olduğu için muhtemelen uzun araştırmalar yapmak isteyecek ve gördüğü firmalara güven duymaya ihtiyaçları olacaktır.
Bu nedenle kişiler, sağlık hizmeti almak isteyecekleri işletmelerin sosyal medya platformlarını da dikkatle incelemektedir.
Sağlık turizminde sosyal medya yalnızca işletme hakkında bilgi verilen bir platform olmamalı, hastaları temel düzeyde bilgilendirici kaliteli içerikte üretilmelidir. Sağlık turizmi yetki belgesine sahip işletmeler sosyal medyada en önemli kriter olarak müşterilere karşı şeffaf davranmaya dikkat etmelidir. İşletmelerin sosyal medya platformlarında profil bilgileri açık ve net olmalı, içerik sunumları ile hastalar konaklayabilecekleri yerlerden transfer yöntemlerine dek net biçimde bilgilendirmelidir.
Sağlık Turizmi Sosyal Medya Platformları Nasıl Dikkat Çeker?
Sağlık turizmi sosyal medya platformları içinde en çok ilgi gören içeriklerden biri de öncesi ve sonrası paylaşımlarıdır. Hastaların gizlilikleri konusunda titiz davranılarak, verilen hizmete dair öncesi ve sonrası paylaşımları yapılabilir. Bu içerikler, işletmenin veya uzmanın sağlık hizmetlerindeki kalitesini ve başarısını da vurgulamak için gereklidir.
Sosyal medya platformları için olmazsa olmaz haline gelen video içeriklerine de sağlık turizminde yer verilmelidir. Ayrıca video içeriklerinde ve seslendirmelerde, sosyal medyada sunulan bilgilerde sağlık turizminin yurt dışı müşteri potansiyeli de düşünülerek yabancı dille yayın ya da montajlama mutlaka yapılmalıdır. Videolarda kanca cümleleri ile dikkat çekici içerikler oluşturulmalı, reels videosunda popüler müzik listelerinden faydalanılmalıdır.
Hastalar sağlık turizminden yararlanmak isteyeceği işletmelerin;
- sosyal medya platformlarında kendileriyle ilgili verdikleri bilgileri inceleyecek,
- kendilerini nasıl sunduklarına,
- nasıl bir marka olduklarına,
- ayrıca müşterileriyle ne tür ilişkiler kurduklarına dair bilgi edinmek isteyecektir.
Bu sebeple sağlık turizmi sosyal medya platformlarında:
- Profil bilgilerine mutlaka yer verilmeli ve iletişim bilgisi eklenmeli, profilin güven vermesi için bilgiler şeffaf olmalıdır. Potansiyel müşteriler, işletmenin ya da uzmanın adresi konusunda tereddütte bırakılmamalıdır.
- Profil fotoğrafı işletmeyi veya uzmanı tanıtan bir fotoğraf olmalı,
- Paylaşımlar ve hazırlanan görsellerde uzmanlardan destek alınmalıdır.
- Bireyler, sosyal medyada işletmelere ya da kişilere güven duymak için yüzlerini görmek ister. Videolarda veya görsellerde pazarlama stratejilerine uygun sunumlar yapılmalı, güven veren fotoğraflar kullanılmalıdır.
- Reklam afişleri kaliteli olmalı ve pazarlama stratejileri kullanılmalı, renk psikolojisi gibi konulardan destek alınmalıdır,
- Sağlık turizmi sosyal medya kanalları mesajlara açık olmalı, gönderiler yoruma kapatılmamalı ve yorumlar olduğunca cevaplanmalıdır.
Related Posts
Dijital Dönüşüm ile Dijital Adımlar
Dijitalleşme sürecinde başarılı bir dijital dönüşüm için hangi adımlar...
Sağlık Turizminde Plastik Cerrahinin Yeri
Sağlık turizmi alanında tüm dünyada en çok ihtiyaç duyulan ve talebin fazla...