Yapay Zeka ile E-Ticaretin İş Birliği
Yapay Zeka ile E-Ticaretin İş Birliği
Son yıllarda yapay zeka oldukça büyük bir gelişme göstererek hayatımızın birçok alanında kullanılmaya başlandı. Hayatımızın her alanına yerleşmeye başlayan yapay zeka havaalanlarında bulunan güvenlik kontrolleri, kasiyer gerektirmeyen marketler gibi birçok alanda karşımıza çıkıyor. Microsoft ve Google gibi büyük şirketler şimdiden yapay zekaya büyük yatırımlar yapıyor.
Google yakın zamanda yapay zeka şirketlerinden biri olan DeepMind şirketini 400 milyon sterlin karşılığında satın aldı. Yahoo, IBM ve Facebook gibi diğer büyük firmalar ise yapay zekayı geliştirmeye yönelik çalışmalar yaptıklarını duyurdular. Tüm bu yatırımlar, yapay zeka teknolojisinin ilerleyen zamanlarda çok daha aktif ve yaygın bir şekilde kullanılacağının sinyallerini veriyor.
Yapılan birçok araştırmaya göre önümüzdeki yıllarda yapay zeka e-ticarette birçok alanda da kullanılmaya başlanacak. Yapay zeka ile e-ticaretin iş birliği konusu şimdiden hayata geçirilmeye başlandı. Uzmanlara göre, önümüzdeki yıllarda e-ticaret yüzde 85 oranında yapay zeka ile yönetilir bir hale gelecek. Günümüzde birçok e-ticaret firması, müşterilerine daha iyi hizmet vermek için çeşitli yapay zeka içeren yöntemleri şimdiden kullanıyor. Günümüzde yapay zekanın e-ticaret alanında kullanılmasının birçok farklı avantajı bulunuyor. Bunlar; hedefe yönelik pazarlama ve reklamcılık imkanı sunması, müşterilerin potansiyel artışını etkilemesi ve sorunsuz bir otomasyon sürecini desteklemesidir.
AI ile hedefe yönelik pazarlama ve reklamcılık
Yapay zekanın e-ticarette sağladığı faydalardan en önemlisi firmalara hedefe yönelik pazarlama ve reklamcılık stratejileri geliştirmelerinin kapısını açmasıdır. Yapay zeka, firmanın geçmişteki müşterilere dayalı bilgilerini kullanarak daha etkili reklam ve pazarlama stratejileri oluşturmayı sağlamaktadır.
Örneğin bir web sitesinde kullanıcılara önerilen reklamlar, kullanıcıların geçmiş satın alma verilerine dayalı olarak yapay zeka yöntemiyle sunulmaktadır. Yapay zeka alanındaki gelişmeler firmalara satın alma araçlarını kullanıcılara göre kişiselleştirme imkanı tanımaktadır. Yapay zeka sayesinde satın alma geçmişinden ve müşteri etkileşimlerinden elde edilen veriler, müşteriler için gerekli kişiselleştirmeleri düzenlemeyi sağlamaktadır.
AI ile müşteri potansiyeli artışı
Yapay zeka müşteriler için kişiselleştirilmiş pazarlama ve reklam tasarımları ile müşteri potansiyelini arttırmaktadır. Yapay zeka programları ile elde edilen müşterilere yönelik kişisel veriler, müşteriler için yapılan kişiselleştirmelerde önemli bir yer tutmaktadır. Firmalar bu veriler sayesinde reklam ve pazarlama stratejilerini geliştirerek müşteri potansiyelini arttırabilir.
AI ile otomasyon
Yapay zekanın en büyük faydalarından biri sorunsuz bir otomasyon sağlayabilmesidir. Otomasyonun temel amacı herhangi bir görevi en az insan ile gerçekleştirebilmektir. Yapay zeka kurumsal firmalara ve şirketlere bu alanda büyük ölçüde destek olmaktadır. E-ticaret alanında ise yapay zeka, çevrimiçi mağazanın çeşitli görevleri otomatik yapmasını sağlayarak hem zamandan hem de masraflardan tasarruf edilmesini sağlamaktadır. E-ticaret alanında şimdilik çeşitli programlarla uygulanan yapay zeka teknikleri, ilerleyen yıllarda çok daha fazla geniş bir alana yayılacaktır. Gelecekte yapay zeka sayesinde e-ticaretin her aşamasının otomatik olarak gerçekleştirebileceği, tüm e-ticaret sürecinin insansız yönetilebileceği öngörülmektedir.