Dijital Pazarlamada Dönüşüm Optimizasyonu
Her şeyin dijitalleştiği bir dünyada pazarlama olanakları da elektronik sistemlerle geliştirilmiş durumdadır. Bunun sonucu olarak ortaya çıkan dijital pazarlama; web siteleri, sosyal medya hesapları gibi platformlar kanalıyla ürün veya hizmetin satıldığı bir stratejidir. Günümüzde dijital pazarlamayı bilmeyen ya da bu stratejiye ayak uyduramayan firmalar, rakiplerinin gerisinde kalmaktadır.
Dijital pazarlama ile hedef kitlesini büyütmek ve gelişmek isteyen kişi veya işletmelerin optimizasyon dilini bilmesi gerekir. Bu nedenle dijital pazarlama dönüşüm optimizasyonu nedir sorusu sorulabilir.
Dijital Pazarlama Dönüşüm Optimizasyonu Nedir? Ne işe Yarar?
İnternet dilinde, ziyaretçilere istenilen faaliyetlerin yaptırılması ‘dönüşüm’ olarak adlandırılmaktadır. Web sitelerinde hedef kitleye yönelik yüksek performans sağlamak ve pazarlamada kazancı arttırmak için dönüşüm optimizasyonundan faydalanılır. Dönüşüm optimizasyonu; web sitesi veya uygulamaya gelen hedef kitlenin istenilen eylemleri yapma oranını yükselten bir stratejidir.
Dijital pazarlama dönüşüm optimizasyonu ne işe yarar sorusu şu şekilde yanıtlanabilir:
Dönüşüm optimizasyonu;
- hedef kitlenin kullanıcı adı ile kayıt olmasını,
- sitelere üye olmasını,
- site aracılığı ile randevu almasını,
- site kanalıyla telefon görüşmesi yapmasını,
- sitede yer alan herhangi bir ürünün sepete eklenmesini,
- programı indirmesini ve kullanıcıya dönüşmesini,
- platformlar aracılığı ile ziyaretçi iken bir müşteri halini almasını amaçlanmaktadır.
Bu tür ziyaretçi davranışları dönüşümdür. Dijital pazarlamada daha yüksek performans ve kar için dönüşüm oranının arttırılması gerekmektedir. Peki dijital dünyada dönüşüm nasıl arttırılır, web sitelerinde dönüşüm oranının yüksek olması nelere bağlıdır?
Dijital pazarlamada, web sitesinin kullanıcılar için karmaşık olmaması, web sitesinde hizmet ya da ürün hakkında yeterinde bilgi bulunması, siteye üye olmak için gerekli eylemlerin karmaşık olmaması gibi nedenler bir ön koşuldur. Üyelik sırasında aşırı kişisel bilgi istenmesi, web sitesi trafiğinin çok yavaş olması, ödeme sisteminin güvenli olmaması ziyaretçilerin dönüşümünü engelleyen en önemli nedenler arasındadır. Dönüşüm optimizasyonu mevcut engellerin ortaya çıkartılarak düzeltilmesini ve iyileştirilmiş bir sistemle yeni hedefler ortaya konmasını içeren bir teknik süreçtir.
Dijital Pazarlamada Dönüşüm Optimizasyonu Oranı Nasıl Arttırılır?
Dijital Pazarlamada dönüşüm optimizasyonu başarısı toplam ziyaretçi sayısı ile dönüşüm sayısı arasındaki orantıya bağlıdır. Dolayısıyla da beklenen; ziyaretçi sayısını arttırmak değil, gelen ziyaretçilerin dönüşmesini sağlamaktır. Dönüşümü arttırmak da sitede yapılacak bazı düzenlemeler, iyileştirmelerle sağlanabilir.
Dijital pazarlamada dönüşüm oranını arttırmak için öncelikle hedef kitleye yönelik iyi bir analiz yapmak gerekmektedir. Bu araştırma;
- siteye gelen ziyaretçilerin izlenmesini,
- ısı haritalarını inceleyerek ziyaretçilerin sitede neden bulunduğunun ortaya koymasını,
- ziyaretçilerden form ya da anketlerle yanıt alınmasını ve bu yanıtların değerlendirilmesini içermelidir.
Yapılan araştırma, site veya uygulamada ziyaretçilerin niçin kaçırıldığı hakkında bilgi verir. Bu noktada söz konusu kayıplara yönelik iyileştirmeler yapılmalıdır. Bu aşamada araştırmadan elde edilen sonuçlar değerlendirilmeli ve hipotezler geliştirilmelidir. Hipotezlerden yola çıkarak yapılan planlamalar A/B testleri ile test edilmeli ve son olarak da ziyaretçiler üzerinde test edilen başarılı uygulamaların daha geniş biçimde uyarlanması ile optimizasyon tamamlanmaktadır.
Related Posts
Dijital Dönüşüm Stratejileri
Dijital teknolojilerin kullanılarak dijital bir iş modelini hayata geçirmek...
Sağlık Turizminde Dijital Pazarlama Etkisi
Sağlık turizmi; global hale gelen dünyada ülkeler arasında meydana gelen iş...