Dijital kavramı oldukça sık karşılaştığımız bir olgu halini aldı. Bundan bir yirmi yıl önce hayatımıza hızlı bir giriş yapan dijital çağ kavramı, bugün kaçınılmaz biçimde hayatımızın her alanında yerini aldı. Dijital bir çağ nedir, dijital çağda reklamcılık nasıl yapılmaktadır; gibi soruların yanıtlarının farkında olmak; salt yatırımcılar için değil bireyler için de önemlidir.
Dijital çağ kavramı ile her tür sektörün teknolojik gelişmelerin etkisiyle dijitalleştiği bir dönem kastedilmektedir. Dolayısıyla dijitalleşme sürecinde, tüm hizmetlerin alıcılarına dijital kanallarla ulaştırıldığı bir dönemden bahsetmekteyiz. Hizmet sektörü bazında bakıldığında dijitalleşme ile birlikte şu yeni tanımların ağırlık kazandığını görmekteyiz:
- Dijital kültür,
- Dijital medya,
- Dijital reklamcılık,
- Dijital tüketim,
- Dijital tüketici.
Dijitalleşme ile birlikte adeta alıştığımız ve yenilikleri takip edebilmek için tanımamız gereken bu kavramların gösterdiği en önemli gerçek; yeni dünya düzeninin yeni bir tüketici profili yarattığıdır.
Yeni Tüketici Profili ve Dijital Reklamlar
Günümüz dünyasında yeni tüketici profili yaratılmıştır. Dijital tüketiciler, artık ürünleri sadece tüketmemekte, aynı zamanda da ürünler için önemli bir referans haline gelmektedirler. Tüketiciler; influencer gibi kavramlarla birer reklam yüzü olarak karşımıza çıkmaktadırlar.
Dijital tüketicilerin özellikleri konusuna hakim olmak dijital sektörde firmaların öne çıkmasında ve dijital reklamcılık kanalları gibi platformları aktif biçimde kullanmasında önemlidir:
- Dijital tüketiciler, dijital kanallarda aktiftirler,
- Dijital tüketiciler, kalitenin yanı sıra yaşamlarını kolaylaştıran ürün ve hizmetleri talep etmektedir,
- Dijital tüketicilerin aktif olduğu tek platform alışveriş siteleri değildir, sosyal medyada ürün yorumları okumaya, dijital kanallarda yorum yapmaya, video izlemeye meraklı olmaktadırlar,
- Yeni nesil tüketim kültürü içinde rekabetçi firmalar ve kampanyalar tüketicilerin özellikle dikkatini çekmektedir,
- Dijital tüketiciler hızlı yaşamakta ve kendilerini oyalayacak biçimde hizmet almaktan hoşlanmamaktadırlar.
Yeni bir boyut kazanan tüketici kavramı, tüm sektörlerle beraber reklam sektörünün de kıskacındadır. Reklamcılık sektöründe ön plana çıkmanın en önemli yollarından biri dijital tüketicilerin nabzını tutmaktır. Dijital platformlar üzerinden ürün veya hizmetlerin tüketicilere dağıtılması olarak tanımlanan dijital reklamcılık sektörü, dijital reklam kanalları ile büyümektedir.
Dijital Reklamcılık
Günümüzde teknolojik gelimeler, üretim faaliyetleri için de dönüm noktası yaratmıştır. Geleneksel üretim hizmetlerinde hammaddenin atölye ve fabrikalarda işlenmesi, ürün ve hizmet haline getirilerek dağıtımının yapılması ve pazarlanması vardır. Dijital platformlarda da benzer biçimde bir döngü, üretim, dağıtım ve pazarlama olarak dijital kanallar yoluyla sağlanmaktadır.
Ürünlerin daha çok satılması için reklam yoluyla tüketicilerle tanıştırılması dijital bir dünyada daha kolay ve maliyeti az bir iş haline gelmiştir. Dijital reklamcılık sektörünün özellikle ilgilendiği dijital reklam kanalları vardır.
Rekabet ortamı içinde firmalardan geri kalmamak ve dijital dünyaya ayak uygulayarak büyümek; dijital reklam kanalları hangileridir, dijital reklamcılık nerelerde yaygındır gibi soruları araştırmak gerekir.
Dijital Reklamcılık Kanalları
Dijital reklam, zamanının çoğunu dijital ortamlarda geçiren dijital tüketicileri hedef alır. Günümüz hız çağında ürün ya da hizmetleri hedef kitlelere hızlı ve maliyeti düşük biçimde ulaştırabilmektedir.
Dijital reklamcılık kanalları hangileridir? En iyi dijital reklam kanalı hangisidir? konusunda araştırmalar yaygınlaşmaktadır. Belli başlı dijital reklam kanalları ile dijital reklam kanallarının avantajları şu şekildedir:
Google ADS
Google ADS, en popüler arama motoru Google’ a, İnternet sitelerinin AdSense kısmında ürünün veya hizmetin tanıtımı için reklam verilmesidir. Hizmet mal ya da ürün bu şekilde dijital platformlarda oldukça geniş bir kitleye ulaşmaktadır. Reklamı verilecek hedef kitlenin özellikleri seçilebilmekte dolayısıyla da Google ADS reklamcılık kanalı ile hizmeti alma potansiyeli olan kişilere ulaşılmaktadır. Ayrıca reklam bütçesi tıklama başı belirli bir meblağ olduğundan reklam ücretinde aşma olmamaktadır.
Google reklamlarının avantajları Google ADS reklamı nasıl verilir, sorusunu da gündeme getirmektedir. Google’ ye reklam, bir Google hesabı oluşturarak, anahtar kelimenin seçilmesi ve Google ADS hesabından kişisel tercihlere bağı olarak hedef kitle ile ücretlendirmenin yapılandırılması ile olmaktadır.
Sosyal Medya Reklam Kanalları
Dijital reklam sektörünün önemli kanallarından biri olan sosyal medya ciddi boyutta kullanıcı potansiyeline sahiptir. Sosyal medya kullanıcılarının günden güne artması, sosyal medya üzerinden hizmet ve ürün pazarlamalarının video, fotoğraf, sunum gibi çeşitli biçimlerde yapılabilmesi; bu platformları reklamcılık sektörü için ciddi bir pazar haline getirmiştir. Sosyal medya pazarında özellikle Facebook, İnstagram gibi sosyal ağlar ile video kanalları reklam verilen önemli mecralardır. YouTube reklam kanalı, dijital reklam firmaları için en gözde sosyal medya reklamcılık alanı arasındadır. Sosyal medya üzerinden verilen kişisel reklamlar da kişisel hesapların büyümesinde ve hizmetin hedef kitleye daha kolay ulaşmasında etkili olmaktadır.
E-Mail Marketing
Şirketlerin verdiği hizmetin akılda kalıcılığını arttırmak için başvurduğu reklam kanallarından biri de e-maildir. E-mail reklamcılığı, ürün veya hizmetin alıcısı olabilecek potansiyel hedef kitleye hizmet tanıtımlarının e-mail üzerinden gönderildiği bir reklam türüdür. E-mail reklamcılığında müşterilere sürekli biçimde mail göndermenin rahatsız edici olabileceği dikkate alınmalıdır.
Banner Reklam platformları
Bir nevi sponsorlu reklamcılık olan banner reklamlarda site sahipleri, kişilerin reklamlarını görüntülü olarak bir banner ekranında yapmaktadır. Banner reklamcılık, düşük bütçe ile dahi çok sayıda potansiyel müşteriye ulaşmayı sağlayan dijital reklam türlerindendir.
Web ya da blog siteleri üzerinden sponsorlu reklamcılık
Web yada blog siteleri, potansiyel dijital birer reklam kanalıdır. Sponsorlu içeriklerde blog yazılarında ürün ya da hizmetin reklamı örtük biçimde yapılmaktadır. Potansiyel müşteriler blog içeriklerinde ürün veya hizmetin reklamına birer öneri olarak ulaştıkları için daha samimi bir havası vardır.
Related Posts
Futbol Menajerliği ve Spor Yatırımları
Futbol menajerleri, bir kulüp ile futbolcu arasında imzalanmış olan...
E-Ticarette Metaverse Dönemi
E-Ticarette Metaverse Dönemi Bu yazımızda E-Ticarette...