Tanım olarak incelendiğinde dijitalleşme değer üretme ve yeni gelir elde etme gibi amaçlarla dijital teknolojilerin kullanılması şeklinde ifade edilir. Genellikle kurumlar müşteri kaynaklı iş modelleri yaratmak adına bu dönüşüm ve teknolojilerden destek almaktadır. Bilgi teknolojisinin getirdiği yeni süreçlere uyum sağlamak amacıyla yapılan çalışmaların bütünü dijital dönüşüm kapsamında ele alınır. Bu kavramla birlikte iş dünyasında çok sayıda terim ilave edilmiştir. Özellikle inovasyon, yapay zeka, e ticaret, iş zekası, e fatura, e devlet, e imza, makine öğrenmesi, e irsaliye gibi kavramlar son yıllarda yaygın şekilde kullanılır. Ortaya çıkan değişimlere uyum sağlamak ve bu amaçla işletme faaliyetlerinde yeni teknolojileri kullanmak dijital strateji ve dönüşüm çatısı altında ele alınmıştır.
Dijital Dönüşüm Neden Önemlidir?
Gelişen teknoloji ile birlikte iş modellerinde ciddi değişmeler meydana gelmiştir. Günümüzde pek çok şirket hayatta kalmak için iş süreçlerini baştan tasarlamış ve kendilerine özgü dijital dönüşüm stratejileri hazırlamışlardır. Eğer bu değişim ve dönüşüme karşı çıkılıyorsa bu durumda o şirket için uzun vadede sorunlar ortaya çıkabilir.
Başarılı dijital dönüşüm stratejileri için her şirkete özgü çalışmalar yapmak gerekir. Farklı hedeflere değişik teknolojik olanaklar kullanılarak yapılan çalışmalar her zaman işe yarar sonuçlar verir. Özellikle perakende ya da toptan satış yapan firmalar için oluşturulacak stratejiler daima birbirinden farklı olacaktır. Ulaşılmak istenen nokta, harcamak için ayrılan bütçe, teknolojik altyapı, şirket gereksinimleri gibi detaylar uygun stratejilerin belirlenmesinde önemli rol oynar.
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Projeleri Nasıl Oluşturulur?
Temel olarak dijital dönüşüm projeleri dijitalleşme ve dijital dönüşüm olmak üzere iki aşamadan meydana gelir. Günümüzde dijitalleşme büyük öneme sahip olup şirketler tüm işlerini otomasyona bağlayarak yürütmelidir. Süreçlerin dijital ortama aktarılması sayesinde zamandan ve maliyetten tasarruf sağlanacaktır.
Özellikle bu çalışmalar ile portaller, mobil uygulamalar, doküman yönetim sistemleri, iş akış programları, e defter, e fatura, e ticaret, iş zekası gibi alanlarda kurulumlar yapılır. Her bir çalışmanın başarıyla sonuçlanabilmesi için uzman ve eğitimli kişilerden destek alınması gerekir. Dijital dönüşüm yaparken fırsat ve tehdit unsurları ayrı ayrı ele alınmalı, elde edilen verilere göre strateji oluşturulmalıdır.
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Nasıl Olmalı?
Sahip olduğu özellikler gereği dijital dönüşüm süreklidir, bu kapsamda iş ve işlemler bekletilmez. Bu çalışmalara ait tek bir paket çözümü yoktur. Dönüşüm sürecini daha hızlı hale getirmek, yönetebilmek ve yönlendirebilmek için organizasyonların olgunlaşması sağlanabilir. Yapılan çalışmaları sürekli hale getirmek için dönüşüm detayları bütüncül ve sistematik olarak ele alınmalıdır. Süreç kapsamında insan, teknoloji ve benzer unsurlar birlikte dönüşmeli ve yönetilmelidir. Teknoloji hızlı bir şekilde değişmesine karşın alışkanlıkların değişmesi biraz daha zor olabilir. Bu nedenle sürece başlamadan önce buna karşı hazırlıklı olmakta fayda vardır.
Related Posts
Dijital Reklamcılık Kanalları
Dijital kavramı oldukça sık karşılaştığımız bir olgu halini aldı. Bundan bir...
Sağlık Turizminin Gelişim Süreci
Sağlık Turizminin Gelişim Süreci Dünya genelince alternatif...