Yeşil alana odaklanan e-ticaret odaklı bir şirket kurmak aslında çok kolay! Hala sabit bir süreç yok, tüm iş alanları yeniden inşa ediliyor ve e-ticarete yönlendiriliyor. İşin büyümesi ve e-ticaretin genişlemesi veya profesyonelleşmesi ve destekleyici süreçler aşağı yukarı eşzamanlı olarak gerçekleşiyor. Sürtünme kayıpları yerine uyum vardır.
Piyasadaki gerçek daha zor
Pek çok e-ticaret girişimini dışarıda bırakırsanız, gerçek birçok şirket için, e ticaret özellikle de B2B’de farklıdır. Halihazırda çevrimdışı pazarda kurulmuş bir şirket, çevrimiçi ticarete girerse, yani ürünlerinin doğrudan satışı için bir B2B mağazası kurarsa, çok sayıda yenilikle karşı karşıya kalır. Şirketin tüm alanlarında öncelikle yeni satış kanalına uygun hale getirilmesi gereken süreçler bulunur. Bu aynı zamanda geleneksel süreçlerin denize atıldığı anlamına da gelebilir: Müşteri verilerinin muhafaza edilmesi gibi artık müşterinin devraldığı hoş olmayan süreçler; ama aynı zamanda yeni müşteriler edinme bonusları gibi sevdiklerinize de.
Harici bir danışmanın bağımsız görüşü ve tarafsızlığı, yalnızca etkilenen tüm süreçleri kaydetmeye, anlamaya ve uyarlamaya yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda çalışanların daha fazla istekli olmasını ve daha iyi anlaşılmasını sağlayabilir.
Doğru danışmanlık ekibi
Müşteriye özel e-ticaret danışmanlığına geçmeden önce, danışmanlık ekipleri hakkında birkaç söz: Müşteri olarak sizinle daha sonra kimin konuşacağına bakılmaksızın, güvenilir, teknik olarak anlamlı tavsiyeler nihayetinde yalnızca bir ekip tarafından sağlanabilir.
Bilişim ve lojistik projelerinde uzun yıllara dayanan deneyime sahip, e-ticaret süreçlerinin B2B ve B2C yapılarına entegrasyonu ile farklı gereksinimler için uzmanlar alır. En iyi durumda, danışmanlığın yetkinliği sistemden bağımsız tavsiyeden, planlama ve uygulamada e-ticaret ekibine eşlik etmeye ve uygulama aşamasında geçici yönetime kadar uzanmaktadır.
E-ticaret danışmanlığının hedefleri ve zorlukları
Odak, iş modeline bağlı olarak farklı seviyelerdedir. Doğru odağı belirlemek için öncelikle hedeflerin, müşterilerin ve rekabetin kapsamlı bir analizi gerekir. Tabii ki, bu müşterinin kendisi tarafından da yapılabilir. Ancak çoğu zaman, bir e-ticaret danışmanıyla işbirliği, değerlendirme kriterlerinin belirlenmesine yardımcı olur. Çünkü birçok şirket, kurumsal ticarete girerken ortaya çıkan çok çeşitli optimizasyon potansiyellerinin tam olarak farkında değildir. “Satışları en üst düzeye çıkarma” genel hedefini gerçekleştirebilirsiniz, ancak akıllı fiyatlandırma veya uzmanlaşmış lojistik ortakları aracılığıyla marjları iyileştirmeye, alışveriş sepetlerini artırmaya veya müşteri hizmetlerinde maliyetleri düşürmeye ne dersiniz? Bu hedeflere ulaşmak için, e-ticaret süreçlerini tüm seviyelerde görebilmek gerekir. E-ticaret danışmanlığının işi budur.
Danışmanın olası danışmanlık konuları ve görevleri nelerdir?
Önümüzdeki haftalarda, e-ticaret iş süreçlerinin ve ilgili alanların entegrasyonu, müşteri ve pazar analizleri, süreç tasarımı ve görselleştirme, teknoloji ve hizmet sağlayıcı seçimi, gereksinimlerin ortaya çıkarılması ve çeşitli danışman rolleri gibi konulara odaklanılacak. E-ticaret danışmanlığı hizmetimizde size sunduklarımız ile alakalı çok daha fazla bilgiye kolaylıkla erişebileceksiniz ve sizinle paylaşacağız.
Related Posts
Dijital Yayıncılık Platformları
Dijital, analog kavramının karşıtıdır. Verilerin ekrana elektronik biçimde...
Dijital Yayıncılığın Kapsamları
Dijital Yayıncılığın Kapsamları Bu yazımızda Dijital...