Dijitalleşme, işlerin bilişim dünyasındaki gelişmeler paralelinde dijitalleştirildiği bir süreci ifade eder. Dijitalleşme kavramı, artık hayatımızın adeta bir parçası olmuş durumdadır. Alışverişten, eğitime dek tüm ihtiyaçların dijital biçimde yönetildiği bir dünyada kurumlar da dijital dönüşümden nasibini almıştır. Kurumsal dijital dönüşüm, kaçınılmaz biçimde şirketlerin, kurumların, yatırımcıların hayatında yer edinmiştir.
Dijital dönüşüm kavramı, bireylerden yatırımcılara dek herkesin ilgilendiği bir konu olmuştur. Son zamanlarda oldukça sık dile gelen dijital dönüşüm nedir ;dijital dönüşüm nasıl gerçekleşmektedir? Bu gibi soruların yanı sıra kurumsal dijital dönüşümün faydaları, kurumsal dijital dönüşüm nasıl gerçekleşir gibi konular da sıklıkla araştırılmaktadır.
Dijital dönüşüm, günümüz dünyasında teknolojik ve dijital gelişimlerin doğal bir sonucu olarak görülmektedir. Bu kavram, genel olarak tanımlanabileceği gibi sektörel bazda da tanımlanmaktadır. Genel anlamı ile dijital dönüşüm, küreselleşmeye bağlı olarak gelişen yeni ihtiyaçlar paralelinde, bilişim alanında gerçekleşen gelişmelerin sektörlere entegre edildiği bütüncül bir durumu ifade eder. İşletmeler açısından ise dijital dönüşüm, dijital gelişmelerin kurumsal çalışmalara, kurumun daha hızlı gelişmesi ve rekabet ortamında geri kalmaması için entegre edildiği bir süreçtir.
Kurumsal Açıdan Dijital Dönüşüm Neyi İfade Eder?
Dijital dönüşüm, işletmeleri ve kurumsal yapıları yakından ilgilendirmektedir. Herhangi bir sektörde işletmelerin bilişim teknolojilerinin olanaklarından yararlanması, dijital bir dönüşümdür.
Kurumlar için dijital dönüşümün faydaları şu şekilde özetlenebilir:
- Dijital dönüşüm, şirket veya işletmelerin operasyonel süreçlerini hızlandırır,
- Şirketlerin yönetim faaliyetlerinde kısa sürede etkili sonuçlar alınmasını sağlar, yönetim işlerini kolaylaştırır,
- Dijital dönüşüm sayesinde daha fazla görev, çok daha az insan gücü ile gerçekleşmekte, bu da kurumun operasyon giderlerini azaltmaktadır,
- Şirketin işlerinde teknolojik gelişmeler ve aygıtlar devrede olduğu için insan kaynaklı hatalar en aza inmektedir,
- Dijital iş modellerinde yapılan işlerin analizleri daha hızlı biçimde yapılmakta, çıktıları güvenilir biçimde alınmaktadır,
- Dijital iş modelinin faydaları arasında işletmelerde departmanlar arası iletişim ve etkileşimi hızlandırarak güçlendirmesi de es geçilmemelidir,
- Günümüz dünyasında işletmelerin rakiplerinin gerisinde kalmasını engeller,
- Şirketlerin ya da işletmelerin dijital iş modeline geçmeleri globalleşmesinde etkilidir. Bu da işletmeler için daha fazla hedef kitle ve daha fazla gelir demektir.
Kurumsal Dijital Dönüşüm için Neler Gereklidir?
Rekabet ortamında eriyip gitmemek için kurumların dijital iş modellerine geçmeleri gerekmektedir. Kurumsal dijital dönüşüm için dijital modellerin iyi analiz edilmesi ve tanınması gerekmektedir. Bu noktada bilişim teknolojilerini ve sektörel gelişimleri izleyen, konuya hakim uzman danışmanlardan ve ajanslardan destek talep etmek zorunluluk halini almıştır.
Kurumsal dijital dönüşüm; şirket yönetiminden çalışanlarına dek tüm kurumu ilgilendirir. Çünkü dönüşümün doğası gereği, mali departmandan tedariğe dek tüm departmanlarda gerçekleşmesi gerekir. Yenilik bir bütündür ve dijital dönüşüm de kapsayıcıdır. Dolayısıyla işbirliği içinde çalışılmalıdır. Ancak dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler söz konusu olduğunda konudan kaçanlar, dijitalleşme sürecini benimsemek istemeyenler olabileceği düşünülürse; sürecin en başından personelin konuyla ilgili bilgi ve farkındalığı arttırılmalıdır. Dijital dönüşüm kurumlar için bir dizi süreci ifade etmektedir. Kurumsal dijital dönüşüm süreçleri nelerdir, konusunu bilmek başarı sağlamak için önemli bir noktadır.
Kurumsal Dijital Dönüşüm Süreçleri
Kurumsal dijital dönüşümün aşamaları bulunmaktadır. Dijital dönüşüm, sistematik ve planlı biçimde gerçekleştirilir. Tüm departmanların dijital olanaklardan faydalandırılması, başarılı bir dijital dönüşüme işaret etmeyebilir. Öncelikle kurum iyi tanınmalıdır. Kurumsal analizin, kurumsal hedeflerin, misyon ve vizyonun çağa uygun biçimde yeniden ele alınması dahi gerekebilir. Bu demektir ki kurumsal anlamda geleneksel iş modellerinden dijitale geçiş, titizlikle yönetilmesi gereken ciddi bir süreçtir.
Analiz ve stratejilerin belirlenmesi
Etkili bir dijital dönüşüm için öncelikle kurumun ihtiyaç analizi ortaya çıkartılmalıdır. Dijital bir iş modeli için stratejiler belirlenmelidir. Stratejiler belirlenirken kurumun kısa ve uzun vadeli hedefleri de oluşturulmalıdır. Ayrıca kurumsal alt yapı gözden geçirilmeli, gerekiyorsa iyileştirmeler yapılmalıdır.
Kadronun belirlenmesi, gerekli ise kadro yenileme
Dijital iş modelinde insan gücü değerlendirilerek kadro oluşturulmalıdır. Şirketin dijital stratejilerinde kadroda yetersizlik olması durumunda takviye yapılmalıdır. Bu süreç, şirketin içerdeki insan gücünün eğitimini de kapsamaktadır. Kurumların öncelikle kendi içindeki insan gücünü değerlendirmesi önerilir.
Hizmetin pazarlanması
Stratejilerin ve hedeflerin belirlenerek, insan gücünün oluşturulmasını izleyen süreçte şirket, sosyal medya hesaplarından web sitesine dek hizmetin pazarlanmasına odaklanmalıdır. Bu noktada hedef kitle oluşturulmalı ve dijital iş modeli, dijital bir ağ yaratarak büyütülmelidir.
Verimlilik çalışmaları
Dijital dönüşüm sürecinde şirket verimliliğini arttırmak için stratejiler belirlemelidir. Bu aşamada maliyetin azaltılması için de çözümler değerlendirilir. Bu aşamanın başarılı, şirketin operasyonel çalışmalardan ziyade stratejik işlerine ağırlık vermesi ile ölçülür.
Related Posts
Sağlık Turizminin Küreselleşmesi
Son yıllarda ekonomik açıdan önemli hale gelen sağlık turizmi insanların...
Dijital Pazarlamada Marka Endeksi
Dijital Pazarlamada Marka Endeksi Şirketler, en uygun bütçe...