Sağlık Turizminde Google Ads Reklamları
Sağlık Turizminde Google Ads Reklamları
Kişiler maddi olanaklar gibi çeşitli nedenlerle ikamet ettikleri yerlerden farklı bir bölgede sağlık ya da tedavi olanaklarından yararlanmak isteyebilirler. Bireylerin bu istekleri sonucunda günümüzde giderek önem kazanan sağlık turizmi ortaya çıkmıştır. Sağlık turizmi, yetki belgesine sahip sağlık sahip işletme ya da sağlık tesisleri tarafından verilir. Bu sebeple de her ne kadar özünde tedavi hizmetleri bulunda da temelde bir pazarlama sektörüdür.
Sağlık turizm tesisleri ya da işletmelerinin veya alanın uzmanlarının geniş bir pazar alanında kendini öne çıkartmak ve potansiyel müşterilerini bulabilmek için pazarlama stratejilerine ihtiyacı vardır. Bu sebeple sağlık turizmi pazarlama stratejileri en çok araştırılan konulardan biridir. Sektör için başta gelen pazarlama stratejilerinden biri de Google’ a reklam vermektir.
Sağlık turizmi alanında büyümek için Google reklamları işe yarar mı, sorusu sorulabilir. Açıkçası tek başına google reklamlarının sektörleri öne çıkardığını söylemek zordur. Sağlık turizmi sektöründe büyümenin yolu müşteri potansiyeline ulaşmaktır. Sektörel gelişme ise, sunulan hizmetin kalitesine bağlıdır. Öncelikle kaliteli hizmet anlayışı ve hizmet etiği oturmuş bir platformu, müşterilere götürmek ve günümüz dijital dünyasında Google ADS reklamları da dahil pazarlama stratejilerinden doğru biçimde faydalanmak sektörel büyüme için şarttır.
Google ADS Reklam Modelleri Hangileridir?
Google’ın reklamcılık hizmeti içinde sağlık turizminde hangi Google ADS modelleri kullanılabilir konusu iyi araştırılmalıdır. Modellerin hangi ihtiyacı ne derece karşılayacağına yönelik uzman desteği alınmalıdır.
- Görüntülü reklam ağı ile markayı, hizmeti ortaya çıkartacak görseller yoluyla, mail, mobil uygulamalar ya da Youtube’ de potansiyel müşteriler çekilebilir,
- Önemli bir ivme kazanan Youtube reklamları da sağlık turizm sektöründe Google ADS reklamı vermenin yollarından biridir.
- Arama ağı reklamları, müşterilerin arama terimlerinin dikkate alındığı bir stratejidir. Arama ağı iş ortaklarının web sitelerinde metin veya video ya da görsel olarak müşteriye sunulur. Arama motorlarında arama terimlerine bağlı olarak sponsorlu gönderiler veya arama motorlarının en üstünde yer alan reklam etiketi ile sunulan reklamlardır.
Sağlık turizminde Google’a reklam vermek gerekli midir?
Sağlık turizmi daha çok ülkeler arasında müşteri potansiyeli yaratan bir alandır. Günümüzde plastik cerrahi ve estetik, diş tedavileri, onkolojik tedaviler, kısırlık ve tüp bebek tedavisi, göz hastalıkları tedavisi başta olmak üzere birçok alanda sağlık turizmi yaygınlaşmış durumdadır. Geniş bir potansiyel müşteri ağına sahip bu alanda hizmet veren sağlık turizmi işletmeleri, tesisler veya doktorların yabancı ülkelerdeki müşterilere erişebilmek amacıyla internetten yararlanmaları kaçınılmaz hale gelmiştir. Sağlık turizm hizmetlerini yurt dışındaki potansiyel müşterilere götürecek en önemli reklam ve optimizasyon aracı ise Google ADS’dir
Sağlık turizminde Google ADS’nin yararları nelerdir?
Sağlık turizminde Google ADS reklamlarının yararları şu şekilde özetlenebilir:
- Sağlık turizmi hizmetinin yabancı ülkelerdeki olası müşterilere tanıtılmasını sağlar,
- Turizm işletmesi ya da doktorun potansiyel müşterisini arttırır,
- Turizm yatırımcısı hakkında güvenilir algısı yaratır,
- Google ADS, hizmet arayan müşterilere arama motorlarında işletmenin en üst sırada görünmesini sağlayarak, sektörde rakiplere göre avantaj sağlar.