DTÖ’nün tahminlerine göre, 1997’de Avrupa’da 334 milyon olan uluslararası sağlık turisti, 2022’de 717 milyona yükselecek. Bu süre zarfında, sağlık ve zindelik turizminin önemli bir rol oynamasıyla artan sayıda misafir ile turist teklifleri pazarı daha da farklılaşacaktır. Bu eğilimin bir nedeni, bir işten boş zaman toplumuna ve varlıklı bir toplumdan kendini iyi hisseden bir topluma geçiştir. Ayrıca, batılı sanayileşmiş ülkelerde bir yaşam tarzı haline gelen ve yaşam beklentisini artıran tüketicilerin sağlık bilincinin artmasından da söz edilebilir. Yaş yapısındaki, sosyalleşmedeki ve iş dünyasındaki değişim sağlığı merkezi bir konu haline getirmiştir.
Sağlık pazarına ek olarak, gelişen sağlık pazarı, literatürün genişlediği güncel bir konudur. Ancak gözlemlenebilen eğilimler, umut verici sağlık teklifleri sunan ve böylece büyüyen pazarı daha kafa karıştırıcı ve heterojen hale getiren giderek daha fazla sayıda yeni sağlayıcı üretiyor. Ek olarak, bazı tekliflerin kalitesi ve ciddiyeti arzulananı bırakmakta ve sertifikasyon standartlarının gereksinimlerini karşılamamaktadır. Müşteri için soru, sağlık diyen her ürün veya hizmette sağlık olup olmadığıdır. Net olmayan tanımlar ve sınırların olmaması, bu nedenle müşterinin bir ‘tuzağa’ düşme riskini önemli ölçüde artırır.
Sağlık Turizmi ve Önemi
Sağlık insanlar için çok önemlidir. Ünlü bir filozof sağlık hakkında şöyle demişti: “Sağlık her şey değildir, ancak sağlık olmadan hayat hiçbir şeydir. “Sağlık profesyonelleri sağlıktan bahsettiklerinde genellikle Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) tanımına atıfta bulunuyorlar. 1948’den beri bu şöyle olmuştur: “Sağlık, yalnızca hastalık veya rahatsızlıkların olmaması değil, fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak tam bir iyilik halidir.”
Basit bir ifadeyle, “sağlık turizmi” terimi, kişinin tatilini sağlığı geliştirici faaliyetler veya tıbbi tedavilerle birleştirerek kendi sağlığını geliştirme, koruma veya iyileştirme amacıyla seyahat etmesi anlamına gelir. İlişkili pazara bakarsanız, bir tanım daha karmaşık hale gelir. Bir tatilcinin sağlık odaklı faaliyetlerinin türüne, kapsamına ve süresine bağlı olarak farklı pazar segmentleri veya tatil biçimleri ayırt edilir.
Medikal turizm hızla büyüyen küresel bir pazardır. Bu turizmde kaliteli patlama ülkeleri şu anda Tayland ve Hindistan’dır. Amerika’da medikal turizm belirgin bir rol oynamamaktadır ve bir pazar nişi olarak işlem görmesi daha olasıdır. Bunun gelecekte değişip değişmeyeceği, kliniklerin yabancı hastalarına sunduğu hizmete ve tekliflerinin profesyonel pazarlamasına bağlıdır.
ODTU Uygulamalı Bilimler Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırma bu alanlarda gelişme ihtiyacını doğurmuştur. Ağırlıklı olarak Arapça ve Rusça dil bölgelerinden Türkiye’ye gelen hastalar, özellikle çok dilli personel veya tercümanlardan destek, personelin kültürel farklılıklara duyarlı hale getirilmesi, çok dilli tabelalar, ulusal dilde medya ile konforlu oda döşemeleri ve iletişim olanaklarının sağlanmasını beklemektedir. Ayrıca refakatçilerin konaklaması, seyahat organizasyonu ve formalitelerin ele alınması konusunda yardıma ihtiyaçları vardır. Hastalar ayrıca aile üyelerinin ve onlarla birlikte seyahat eden kişilerin bakımı ve eğlencesi için çeşitli destek programlarını dört gözle bekleyebilirler.
Related Posts
Sağlık Turizminde Dijital Pazarlama
Değişen günümüz dünyasında insanların en sık bilgi edindiği alan, dijital...
E-Ticarette Doğru Danışmanlık
Yeşil alana odaklanan e-ticaret odaklı bir şirket kurmak aslında çok kolay!...