Uluslararası Sağlık Turizmi Belgesi Nedir? Nasıl Alınır?
Uluslararası sağlık turizmi belgesi, sağlık tesisleri ve ilgili kuruluşların, sağlık turizmi faaliyetine başlayabilmesi için gerekli olan belgedir. Bu belge T.C. Sağlık Bakanlığı’na bağlı olan Sağlık Turizmi Daire Başkanlığı tarafından verilmektedir. Uluslararası sağlık turizmi belgesi alabilmek için düzenlenen süreçleri takip ederek ilgili kurumlara başvuruda bulunulması gerekir. Bu yüzden sağlık turizm belgesine sahip olabilmek için ilgili öncelikle il ve ilçe sağlık müdürlüklerine müracaatta bulunmalısınız. Eğer sağlık turistinin konaklama gibi ek hizmetler sunmak isterseniz başvurunuzu doğrudan il sağlık müdürlüklerine yapmalısınız.
Sağlık turizmi belgesi almak için birtakım şartlar vardır
İlk olarak sağlık tesisinin, başvuru tarihinden önce yapılan son sağlıkta kalite standartları değerlendirmesinden geçerli puanın alınmış olması gerekmektedir.
Yönetmeliğin altıncı maddesindeki şartlarına sahip olan uluslararası sağlık turizmi birimi oluşturulmalı. Sağlık tesisi, uluslararası sağlık turistinin, tedavi alacağı doktorun ya da doktorların mesleki geçmişi veya geçmişleri ile ilgili sağlık tesisinin internet sitesinden bilgi alabileceği bir alt yapıya sahip olmalıdır.
Sağlık tesisi, uluslararası sağlık turistinin sağlık tesisine gelmeden önce, tedavi göreceği doktordan veya doktorlardan hastalığıyla ilgili geniş bilgi alabileceği ve tedavi planını kapsamlı şekilde öğrenebileceği bir iletişim ve bilgi aktarım sistemine sahip olmalı.
Sağlık tesisine ulaşmadan önce uluslararası sağlık turistinin ödemesini depozito olarak hastanenin hesabına yatırabileceği bir alt yapı bulundurmalı.
Sağlık tesisi, otomasyon sisteminde uluslararası sağlık turizmi ve turistin sağlığı kapsamında sunulacak sağlık hizmetleri dahilinde yapılacak tüm işlemleri yabancı hasta modülü ile yapmaları için gerekli ve yeterli alt yapıya sahip olmalı.
İlgili sağlık tesisinin başvurusunun yanında bazı hususları yerine getireceğini yazılı olarak taahhüt etmesi gerekir. Bu hususlar arasında yaptığı tüm işlemler hakkında gerekli bilgilendirme yapılarak belgenin sağlık turisti ve sağlık hizmeti sunan doktorun onamasını sağlamak, hasta için yapılan tüm işlemleri (Teşhis, epikriz vb.) sağlık turistinin ana dilinde hazırlayıp hastaya imza karşılığında teslim etmek bulunur.
Sağlık Turizmi İçin Gerekli Evraklar
Sağlık turizmi belgesi için gerekli evrak arasında; yetki belgesi başvurusu için form, sağlık tesisi tarafından hazırlanacak belgeler (ruhsat vb.), başvuru sahibinin ticaret sicil tasdiknamesi, en son kalite değerlendirmesinden en az 85 alındığına dair belge, uluslararası sağlık turizm birimi kurulduğunu kanıtlayan belge, personel dil yeterlilik belgeleri ve diğer belgeler bulunmaktadır.
Temel olarak ile sağlık tesislerinin uluslararası sağlık turizmi belgesi alma kriterleri arasında sağlık kalite değerlendirme puanı, Uluslararası Sağlık Turizmi Biriminin Kurulması, Uluslararası Sağlık Turizmi Biriminin Kurulması gibi maddeler önem taşımaktadır.
Sağlık turizmi belgesi almak isteyen sağlık tesislerinin sağlaması gereken kriterlerden biri, sağlık kalite değerlendirmesinden en az 85 puan almış olmaktır. Bu kriter bütün sağlık tesisleri için geçerli olmamakla birlikte bu kriter hastaneler veya ağız ve diş sağlığı merkezleri için geçerlidir. Bunların dışındaki sağlık tesisleri bu husustan muaftır. Diğer bir kriter uluslararası sağlık turizm biriminin kurulmasıdır.
Bu kriter oldukça önem taşımaktadır. Sağlanması için en az 2 yabancı dil yeterliliği olan personelle sağlık turizm biriminin oluşturulması gerekir. Bu personelden biri en az 5 yıllık tecrübeye sahip olan ve yabancı dil belgesi mevcut olan bir hekimdir. Diğer personelin mesleğinin bir önemi bulunmayıp sadece yabancı dil yeterliliğine sahip olması yeterlidir.
Related Posts
Dijital Pazarlama ve Reklamcılık
Bilgisayar, tablet, telefon ve benzeri pek çok çevrimiçi alanın kullanılmaya...
Sağlık Turizmi Danışmanlığının Kurumlara Katkısı
Sağlık Turizmi Danışmanlığının Kurumlara Katkısı Sağlık...